loading...

مجله تکنولوژی |اخبار و تکنولوژی های روز دنیا

جدیدترین اخبار نقد و بررسی تکنولوژی های روز دنیا

بازدید : 26
جمعه 20 بهمن 1402 زمان : 16:59

برای مسابقه نهایی در تلاش برای بهترین گوشی هوشمند دوربین آماده شوید! قهرمانان فعلی، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا و شیائومی 13 اولترا، در مقابل رقبای جدید اپل آیفون 15 پرو مکس و گوگل پیکسل 8 پرو قرار می گیرند. چه کسی به عنوان قهرمان عکاسی ظاهر می شود؟ بیایید به نبرد بپردازیم!

دو گوشی هوشمند پرچمدار قانع کننده، Apple iPhone 15 Pro Max و Google Pixel 8 Pro، اخیراً وارد بازار شده اند و موقعیت های برتر را در لیست بهترین دوربین ای ما حفظ کرده اند. دلیل کافی برای قرار گرفتن این دو گوشی هوشمند در برابر بهترین ها در زمینه عکاسی از نیمه اول سال (تست دوربین: قسمت 1، بخش 2، و قسمت 3). دوربین چهارگانه ما توسط Xiaomi 13 Ultra و Samsung alaxy 23 Ultra تکمیل شده است. علیرغم اینکه گوشی‌های شیائومی و سامسونگ مدتی طولانی‌تر در بازار هستند، اما همچنان در بین قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند دوربین پرچمدار سال 2023 باقی مانده‌اند.

از نظر قیمت، گوشی ها در مقایسه دوربین ما به یکدیگر نزدیک هستند. گوگل پیکسل 8 پرو (999 دلار)، گلکسی اس 23 اولترا (1199 دلار)، شیائومی 13 اولترا (800 دلار) و آیفون 15 پرو مکس (1199 دلار). در جدول زیر، پارامترهای ماژول های مختلف دوربین را خلاصه کرده ایم:

بهترین گوشی های سال 2023

با گرفتن جوهره نبرد دوربین خود، "هوش" کامل نرم افزار دوربین هر رقیب را آزاد می کنیم! با استفاده از الگوریتم‌های HDR و AI در نوسان کامل، این دستگاه‌ها برای ارائه عکس‌های کمال آماده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که عکس‌های ما به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بهینه پردازش می‌شوند، و در مورد Samsung Galaxy S23 Ultra، یک عکس فوق‌العاده ۵۰ مگاپیکسلی. خود را برای گرفتن عکس‌های خیره‌کننده آماده کنید، زیرا هر عکس در معرض جادوی جای‌گذاری پیکسل‌ها قرار می‌گیرد و آن‌ها را به شاهکارهای بهینه تبدیل می‌کند. اجازه دهید نبرد تصویربرداری آغاز شود!

مقابسه لنز بهترین گوشی های 2023

لطفا توجه داشته باشید: به منظور تمایز بهتر بین جزئیات تصویر تمام دستگاه های مقایسه، تمام فایل های تصویری با عکس های مربوطه ذخیره می شوند.

پشت لنز Galaxy S23 Ultra یک نیروگاه عکاسی نهفته است - یک حسگر خیره کننده 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2. این گوشی هوشمندانه تا 16 پیکسل مجزا را در یک پیکسل عظیم ادغام می‌کند، یا اگر ترجیح می‌دهید، مسیر فیوژن کلاسیک 4 به 1 را طی می‌کند، دقیقاً مانند رقبای قدرتمند خود - iPhone 15 Pro Max، Xiaomi 13 Ultra و Google Pixel 8. حرفه ای. اما پیچ و تاب اینجاست - رقابت پیکسل های بومی بزرگتر را برای دوز بیشتر درخشندگی به رخ می کشد.

در جلوی آیفون 15 پرو مکس، این یک سمفونی مبتنی بر پیکسل است – با حالت پیش‌فرض 24 مگاپیکسل، عکس‌های کلاسیک 12 مگاپیکسلی را با یک تصویر 48 مگاپیکسلی با وضوح بالا ترکیب می‌کند. نتیجه ترکیبی عالی از محدوده دینامیکی و حداقل نویز است.

دوربین آیفون15

لطفا توجه داشته باشید: به منظور تمایز بهتر بین جزئیات تصویر تمام دستگاه های مقایسه، تمام فایل های تصویری با عکس های مربوطه ذخیره می شوند. برای مشاهده این موارد کافی است بر روی تصویر مربوطه کلیک کنید.

دوربین اصلی گوشی های هوشمند پرچمدار

در روشنایی روز، هر چهار گوشی هوشمند در این مقایسه پتانسیل تولید تصاویر عالی را نشان می دهند که با توجه به محدوده قیمت مربوطه آنها انتظار می رود. انتخاب یک برنده مشخص تا حدودی چالش برانگیز است، به خصوص با توجه به اینکه Galaxy S23 Ultra و Pixel 8 Pro درگیر نبردی پرمخاطره برای برتری هستند. در حالی که تلفن سامسونگ یک عکس عالی از پنجره و موتیف بچه گربه ما ارائه کرد، تلفن هوشمند Google در عکس‌های ما با خانه‌ها و اسب‌ها حرف اول را زد.

شیائومی 13 اولترا همچنین عکس‌های بسیار جذابی از سوژه‌های ما ارائه می‌کند، و از کانتورینگ بیش از حد مصنوعی که در Galaxy S23 Ultra مشاهده می‌شود اجتناب می‌کند و در نتیجه تصاویری نرم‌تر و در عین حال طبیعی‌تر ایجاد می‌کند. ما حالت «معتبر» لایکا را در نرم افزار دوربین گوشی شیائومی انتخاب کردیم. برای کسانی که مایل به رنگ‌های کمی اشباع‌تر هستند، مانند موتیف خانه، که کمی رنگ پریده به نظر می‌رسد، می‌توانید به حالت "پر جنب و جوش" بروید. با این حال، در این حالت، نواحی سایه کمی بیش از حد روشن می شوند، که گاهی اوقات محیط نور را به خطر می اندازد (به عکس مقایسه مراجعه کنید).

دوربین های جلو گوشی های هوشمند پرچمدار

آیفون 15 پرو مکس در شرایط نور روز به عنوان یک عملکرد ضعیف واضح در بخش دوربین اصلی ظاهر می شود. تلفن اپل با یک عکس نامتعادل از موتیف پنجره ما دست و پنجه نرم می کند، با وجود اینکه تقریباً 1.64 فوت از سوژه فاصله دارد، ویژگی هایی مشابه حالت ماکرو نشان می دهد. علاوه بر این، رنگ‌های اسب در باغ نسبت به رقابت اندرویدی فاقد دقت است که از این نظر عملکرد بهتری دارد. با وجود این مشکلات، عکس‌های آزمایشی دیگر با آیفون 15 پرو مکس همچنان پویایی خوب و وضوح جذاب را نشان می‌دهند. با این حال، وفاداری رنگ این دو اسباب‌بازی نوازشگر کمتر از حد مطلوب است. شبیه به گلکسی اس 23 اولترا، بچه گربه خیلی گرم کالیبره شده است و قورباغه بیش از حد روشن به نظر می رسد.

هر دو گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس، انعطاف پذیری گسترده ای را برای گرفتن پرتره ارائه می دهند و سطوح زوم و لنزهای متعددی را برای انتخاب ارائه می دهند. در مقابل، کاربران Pixel 8 Pro یا Xiaomi 13 Ultra با محدودیت‌های بزرگ‌تری تنها با فاصله کانونی بسیار محدود مواجه هستند.

نه تنها روش محاسبه با 16 پیکسل جداگانه نسبت به آزمایش ماه ژوئن ما دقیق تر است، بلکه عکس های 50 مگاپیکسلی نیز با استفاده از جدیدترین نرم افزار دوربین Galaxy S23 Ultra به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. اگرچه تکنیک binning پیکسل 4 به 1 هنوز در مراحل اولیه خود است (محدوده دینامیکی پایین تر، کنتراست کمتر، رنگ های اشباع بیشتر)، ما در اینجا شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم، حتی اگر کیفیت تصاویر 12 MPix به دست نیاید.

مزیت اصلی تصاویر با رزولوشن 8160 در 6120 پیکسل افزایش جزئیات است که به ویژه در صحنه های دور قابل مشاهده است. عکس‌های 50 MPix نیز فاقد وضوح فوق‌العاده هستند، که باعث می‌شود آنها طبیعی‌تر از همتایان 12.5 MPix خود به نظر برسند.

وقتی صحبت از Galaxy S24 Ultra به میان می‌آید، باید دید که سازنده کره‌ای تا چه حد پردازش تصویر یکسانی را در فرآیند binning پیکسل انجام می‌دهد - حداقل در شرایط نوری ایده‌آل.


لنز فوق عریض گوشی های هوشمند پرچمدار

دوربین های فوق عریض چهار گوشی هوشمند برتر در تنظیمات نور فضای باز تفاوت چندانی ندارند. واضح است که تصاویر با زاویه بازتر با پیکسل 8 پرو و شیائومی 13 اولترا امکان پذیر است، اما با گلکسی اس 23 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس این امکان وجود ندارد.

در بررسی های گسترده ما، تلفن سامسونگ به طور مداوم مطابق با سلیقه ما عمل می کند، اما در سطح کیفی قابل توجهی کمتر از دوربین اصلی 200 MPix است. گلکسی اس 23 اولترا همچنین دارای مشکلات متعددی است، مانند شعله ور شدن لنز بسیار زیاد در نور کم، درجه وضوح بالا، یا عکس های خیلی روشن در تنظیمات نور پراکنده.

هنگام عکاسی در خارج از منزل در طول روز، آیفون 15 پرو مکس وضوح عالی و اطلاعات زیادی را ارائه می دهد، اگرچه عکس ها معمولاً (کمی) نوردهی بیش از حد دارند. همچنین واضح است که یک تمرکز نرم متمایز به زودی ایجاد می شود.

به طور کلی، انتخاب شخصی به احتمال زیاد تعیین می کند که کدام گوشی پرچمدار بهترین عکس ها را در این دسته ارائه می دهد. شیائومی 13 اولترا، مانند پیکسل 8 پرو، مناطق سایه را بیشتر از رقبا برجسته می کند و عکس های بسیار خنک تری از سوژه تولید می کند.

عکس های ماکرو از گوشی های پرچمدار

علاوه بر عکس‌های با زاویه دید عریض، دوربین‌های فوق عریض چهار گوشی هوشمند پرچم‌دار ما نیز می‌توانند برای سوژه‌های ماکرو استفاده شوند. هنگامی که سوژه به لنز دوربین اصلی نزدیک می شود، این امر به طور خودکار در خارج از جعبه رخ می دهد. این در استفاده روزمره بسیار رضایت بخش عمل می کند، به خصوص با گلکسی اس 23 اولترا، اما آیفون 15 پرو مکس واقعاً از این جنبه بدتر نیست. قابل توجه است که فاصله بین اجسام در مجاورت باید با Xiaomi 13 Ultra بیشتر از رقبا باشد. در نتیجه، عکس های آزمایشی ما در یک فاصله مشابه تار می شوند.

زوم عکس ها بر روی گوشی های پرچمدار

کیفیت عکس‌های بزرگ‌نمایی از چهار گوشی پرچم‌دار ما اساساً به فواصل کانونی بدون تلفات بومی بستگی دارد که تولیدکنندگان در تلفن‌های هوشمند خود پیاده‌سازی کرده‌اند (به یادداشت در عنصر مقایسه مراجعه کنید). تفاوت قابل توجهی بین Pixel 8 Pro و رقبا در سطوح زوم بالا وجود دارد. به نظر ما، گلکسی اس 23 اولترا معیار را فراتر از بزرگنمایی 10 برابری قرار می دهد، اگرچه گوشی هوشمند سامسونگ حتی در 100 برابر همچنان به کیفیت شگفت انگیز خوبی دست می یابد.

Xiaomi 13 Ultra و Apple iPhone 15 Pro Max هر دو نتایج قابل قبولی را تا بزرگنمایی 5 برابر ارائه می دهند، اما پس از آن، کیفیت محدود می شود - به خصوص برای تلفن شیائومی.

نتایج به‌دست‌آمده در طول روز تحت شرایط کم‌نور به تدریج افزایش می‌یابد. گرفتن عکس های زوم در شب در واقع با پیکسل 8 پرو غیرممکن است. اما با وجود تلاش‌های سامسونگ در این زمینه، رقابت واقعاً نمی‌تواند در نور کم بدرخشد.

دوربین های جلوی گوشی های هوشمند پرچمدار

شیائومی 13 اولترا بازنده بلامنازع این رده است. تصاویر سلفی پرچمدار شیائومی به طور مداوم بیش از حد نوردهی می شوند و فاقد کنتراست و وضوح هستند. علاوه بر این، ما فکر می‌کنیم که اگرچه سلفی‌های پیکسل 8 پرو بی‌نقص نیستند، اما همچنان نسبت به شیائومی 13 اولترا بسیار برتر هستند.

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین جلوی گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس احتمالا با ترجیح شخصی تعیین می شود. با وجود اینکه گوشی هوشمند اپل وضوح بیشتری دارد، رنگ پوست گوشی سامسونگ طبیعی تر از گوشی اپل است. به دلیل سرخ شدن کم رنگ ناشی از آیفون 15 پرو مکس، پوست ناهموار به نظر می رسد. به اندازه گلکسی اس 23 اولترا در تاریکی، خطوط را نرم نمی کند، اما زمانی که درخواست های کاربر در مقابل دوربین نادیده گرفته می شود و چهره برای مدت کوتاهی از طریق صفحه نمایش روشن می شود، مزیت بیشتری پیدا می کند. تمام تلفن های همراه دیگر "فلاش" خود را خاموش و تاریک هستند.

نرم افزار تلفن های همراه پرچمدار

نرم افزار دوربین Galaxy S23 Ultra که بر روی One UI نسخه 6 اجرا می شود، بالاترین سطح گزینه های بهینه سازی و تنظیمات فردی را ارائه می دهد. در کنار حالت Pro، پرچمدار سامسونگ دارای یک دستیار دوربین اختصاصی است و همچنین دارای یک حالت Pro برای عکس های RAW است. Xiaomi 13 Ultra به کاربران اجازه می دهد تا تنظیمات گسترده ای را در پارامترهای فردی انجام دهند و MIUI 14 طیف گسترده ای از حالت های عکاسی را در خود جای داده است.

Google Pixel 8 Pro دارای یک حالت Pro اضافی است که به کاربران امکان می دهد برخی از پارامترها را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنند. برنامه دوربین گوگل، به طور کلی، گزینه های تنظیمات کمتری را در مقایسه با سامسونگ یا شیائومی ارائه می دهد. اپل در حالی که حالت Pro را در نرم افزار خود پیاده سازی نمی کند، امکان تنظیم برخی پارامترها را در حالت عکس فراهم می کند و امکان استفاده از وضوح کامل سنسور را فراهم می کند. هر سه پرچمدار اندرویدی می‌توانند از رزولوشن اصلی حسگر تصویر، علاوه بر پیکسل‌بندی استفاده کنند.

حکم تست دوربین گوشی های پرچمدار

تعیین بهترین تلفن در این مقایسه به ترجیحات شخصی در مورد لنزهای فردی بستگی دارد. در حالی که Xiaomi 13 Ultra دارای اشکالات قابل توجهی در بخش دوربین جلو است، پرچمدار سازنده چینی در غیر این صورت عملکرد تحسین برانگیزی دارد. زمان انتشار شاتر کوتاه آن، در مقایسه با رقبا، در کنار کیفیت عکس چشمگیر به جذابیت آن می افزاید. Xiaomi 13 Ultra به عنوان یک تلفن دوربین عالی برجسته است، به ویژه برای کسانی که کمتر به قابلیت های سلفی توجه دارند.

در طول تست دوربین ما، سامسونگ یک بار دیگر مانند سال گذشته توانایی خود را در بهبود چشمگیر الگوریتم های دوربین داخلی خود نشان داد. بهبودهای قابل توجهی نه تنها در حالت 50 مگاپیکسلی، بلکه در استفاده استاندارد از باینینگ پیکسلی 16 به 1 در سراسر آزمایش مقایسه ما مشاهده شد. برخلاف رقبا، Galaxy S23 Ultra نقاط ضعف واقعی کمی را نشان می دهد و به طور مداوم نتایج قابل اعتمادی ارائه می دهد. با این حال، شایان ذکر است که افرادی که از فوکوس نرم طبیعی قدردانی می‌کنند ممکن است هنگام عکس‌برداری با Galaxy S23 Ultra رضایت یکسانی نداشته باشند.

دوربین های پرچمداران فعلی از نظر کیفیت تقریباً برابر هستند و تفاوت ها اغلب در تفاوت های ظریف نهفته است.

پرچمدار اپل تقریباً در تمام لنزها عکس های چشمگیری ارائه می دهد اما سؤالاتی را در مورد دوربین اصلی خود ایجاد می کند. در حالی که آیفون 15 پرو مکس به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند در مقایسه ما برای عکاسی در نور کم متمایز است، عملکرد آن در نور روز به طور مداوم قانع کننده نیست. از نظر سفارشی‌سازی نرم‌افزار، Galaxy S23 Ultra یا Xiaomi 13 Ultra ارزش بیشتری نسبت به پول دارند.

گوگل با Pixel 8 Pro خود، به خصوص با توجه به قیمت آن، تنظیمات دوربین عالی را ارائه می دهد. کسانی که در استفاده روزانه خود به شدت به لنزهای زوم متکی هستند، ممکن است تلفن Google را کمتر رضایت بخش بدانند. با این وجود، با یکی از بهترین دوربین های اصلی بازار، یک دوربین همه جانبه قوی باقی می ماند.

آیا گوشی هوشمند مناسب خود را پیدا نکرده اید؟ اما هنوز به دنبال دوربین گوشی خوب هستید؟ سپس باید به لیست بهترین دوربین گوشی های هوشمند ما نگاهی بیندازید - در اینجا می توانید لیستی از 10 بهترین دوربین تلفن همراه را که به طور منظم به روز می شود را از بررسی های ما پیدا کنید.

همچنین می توانید مقاله بهترین گجت های سال 2023 را بخوانید.

قیمت ها در زمان تست

Samsung Galaxy S23 Ultra برای کوچکترین نسخه ذخیره سازی 1199 دلار قیمت دارد که مستقیماً از فروشگاه سامسونگ در دسترس است. با این حال، اغلب می توان آن را با قیمت های پایین تر در پلتفرم هایی مانند آمازون و سایر خرده فروشان آنلاین یافت.

آیفون 15 پرو مکس را می توان مستقیماً از اپل با قیمت هایی از 1199 دلار خریداری کرد.

Pixel 8 Pro به‌طور مستقیم در تمام انواع رنگ‌ها و فضای ذخیره‌سازی از گوگل در دسترس است.

برای مسابقه نهایی در تلاش برای بهترین گوشی هوشمند دوربین آماده شوید! قهرمانان فعلی، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا و شیائومی 13 اولترا، در مقابل رقبای جدید اپل آیفون 15 پرو مکس و گوگل پیکسل 8 پرو قرار می گیرند. چه کسی به عنوان قهرمان عکاسی ظاهر می شود؟ بیایید به نبرد بپردازیم!

دو گوشی هوشمند پرچمدار قانع کننده، Apple iPhone 15 Pro Max و Google Pixel 8 Pro، اخیراً وارد بازار شده اند و موقعیت های برتر را در لیست بهترین دوربین ای ما حفظ کرده اند. دلیل کافی برای قرار گرفتن این دو گوشی هوشمند در برابر بهترین ها در زمینه عکاسی از نیمه اول سال (تست دوربین: قسمت 1، بخش 2، و قسمت 3). دوربین چهارگانه ما توسط Xiaomi 13 Ultra و Samsung alaxy 23 Ultra تکمیل شده است. علیرغم اینکه گوشی‌های شیائومی و سامسونگ مدتی طولانی‌تر در بازار هستند، اما همچنان در بین قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند دوربین پرچمدار سال 2023 باقی مانده‌اند.

از نظر قیمت، گوشی ها در مقایسه دوربین ما به یکدیگر نزدیک هستند. گوگل پیکسل 8 پرو (999 دلار)، گلکسی اس 23 اولترا (1199 دلار)، شیائومی 13 اولترا (800 دلار) و آیفون 15 پرو مکس (1199 دلار). در جدول زیر، پارامترهای ماژول های مختلف دوربین را خلاصه کرده ایم:

بهترین گوشی های سال 2023

با گرفتن جوهره نبرد دوربین خود، "هوش" کامل نرم افزار دوربین هر رقیب را آزاد می کنیم! با استفاده از الگوریتم‌های HDR و AI در نوسان کامل، این دستگاه‌ها برای ارائه عکس‌های کمال آماده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که عکس‌های ما به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بهینه پردازش می‌شوند، و در مورد Samsung Galaxy S23 Ultra، یک عکس فوق‌العاده ۵۰ مگاپیکسلی. خود را برای گرفتن عکس‌های خیره‌کننده آماده کنید، زیرا هر عکس در معرض جادوی جای‌گذاری پیکسل‌ها قرار می‌گیرد و آن‌ها را به شاهکارهای بهینه تبدیل می‌کند. اجازه دهید نبرد تصویربرداری آغاز شود!

مقابسه لنز بهترین گوشی های 2023

لطفا توجه داشته باشید: به منظور تمایز بهتر بین جزئیات تصویر تمام دستگاه های مقایسه، تمام فایل های تصویری با عکس های مربوطه ذخیره می شوند.

پشت لنز Galaxy S23 Ultra یک نیروگاه عکاسی نهفته است - یک حسگر خیره کننده 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2. این گوشی هوشمندانه تا 16 پیکسل مجزا را در یک پیکسل عظیم ادغام می‌کند، یا اگر ترجیح می‌دهید، مسیر فیوژن کلاسیک 4 به 1 را طی می‌کند، دقیقاً مانند رقبای قدرتمند خود - iPhone 15 Pro Max، Xiaomi 13 Ultra و Google Pixel 8. حرفه ای. اما پیچ و تاب اینجاست - رقابت پیکسل های بومی بزرگتر را برای دوز بیشتر درخشندگی به رخ می کشد.

در جلوی آیفون 15 پرو مکس، این یک سمفونی مبتنی بر پیکسل است – با حالت پیش‌فرض 24 مگاپیکسل، عکس‌های کلاسیک 12 مگاپیکسلی را با یک تصویر 48 مگاپیکسلی با وضوح بالا ترکیب می‌کند. نتیجه ترکیبی عالی از محدوده دینامیکی و حداقل نویز است.

دوربین آیفون15

لطفا توجه داشته باشید: به منظور تمایز بهتر بین جزئیات تصویر تمام دستگاه های مقایسه، تمام فایل های تصویری با عکس های مربوطه ذخیره می شوند. برای مشاهده این موارد کافی است بر روی تصویر مربوطه کلیک کنید.

دوربین اصلی گوشی های هوشمند پرچمدار

در روشنایی روز، هر چهار گوشی هوشمند در این مقایسه پتانسیل تولید تصاویر عالی را نشان می دهند که با توجه به محدوده قیمت مربوطه آنها انتظار می رود. انتخاب یک برنده مشخص تا حدودی چالش برانگیز است، به خصوص با توجه به اینکه Galaxy S23 Ultra و Pixel 8 Pro درگیر نبردی پرمخاطره برای برتری هستند. در حالی که تلفن سامسونگ یک عکس عالی از پنجره و موتیف بچه گربه ما ارائه کرد، تلفن هوشمند Google در عکس‌های ما با خانه‌ها و اسب‌ها حرف اول را زد.

شیائومی 13 اولترا همچنین عکس‌های بسیار جذابی از سوژه‌های ما ارائه می‌کند، و از کانتورینگ بیش از حد مصنوعی که در Galaxy S23 Ultra مشاهده می‌شود اجتناب می‌کند و در نتیجه تصاویری نرم‌تر و در عین حال طبیعی‌تر ایجاد می‌کند. ما حالت «معتبر» لایکا را در نرم افزار دوربین گوشی شیائومی انتخاب کردیم. برای کسانی که مایل به رنگ‌های کمی اشباع‌تر هستند، مانند موتیف خانه، که کمی رنگ پریده به نظر می‌رسد، می‌توانید به حالت "پر جنب و جوش" بروید. با این حال، در این حالت، نواحی سایه کمی بیش از حد روشن می شوند، که گاهی اوقات محیط نور را به خطر می اندازد (به عکس مقایسه مراجعه کنید).

دوربین های جلو گوشی های هوشمند پرچمدار

آیفون 15 پرو مکس در شرایط نور روز به عنوان یک عملکرد ضعیف واضح در بخش دوربین اصلی ظاهر می شود. تلفن اپل با یک عکس نامتعادل از موتیف پنجره ما دست و پنجه نرم می کند، با وجود اینکه تقریباً 1.64 فوت از سوژه فاصله دارد، ویژگی هایی مشابه حالت ماکرو نشان می دهد. علاوه بر این، رنگ‌های اسب در باغ نسبت به رقابت اندرویدی فاقد دقت است که از این نظر عملکرد بهتری دارد. با وجود این مشکلات، عکس‌های آزمایشی دیگر با آیفون 15 پرو مکس همچنان پویایی خوب و وضوح جذاب را نشان می‌دهند. با این حال، وفاداری رنگ این دو اسباب‌بازی نوازشگر کمتر از حد مطلوب است. شبیه به گلکسی اس 23 اولترا، بچه گربه خیلی گرم کالیبره شده است و قورباغه بیش از حد روشن به نظر می رسد.

هر دو گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس، انعطاف پذیری گسترده ای را برای گرفتن پرتره ارائه می دهند و سطوح زوم و لنزهای متعددی را برای انتخاب ارائه می دهند. در مقابل، کاربران Pixel 8 Pro یا Xiaomi 13 Ultra با محدودیت‌های بزرگ‌تری تنها با فاصله کانونی بسیار محدود مواجه هستند.

نه تنها روش محاسبه با 16 پیکسل جداگانه نسبت به آزمایش ماه ژوئن ما دقیق تر است، بلکه عکس های 50 مگاپیکسلی نیز با استفاده از جدیدترین نرم افزار دوربین Galaxy S23 Ultra به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. اگرچه تکنیک binning پیکسل 4 به 1 هنوز در مراحل اولیه خود است (محدوده دینامیکی پایین تر، کنتراست کمتر، رنگ های اشباع بیشتر)، ما در اینجا شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم، حتی اگر کیفیت تصاویر 12 MPix به دست نیاید.

مزیت اصلی تصاویر با رزولوشن 8160 در 6120 پیکسل افزایش جزئیات است که به ویژه در صحنه های دور قابل مشاهده است. عکس‌های 50 MPix نیز فاقد وضوح فوق‌العاده هستند، که باعث می‌شود آنها طبیعی‌تر از همتایان 12.5 MPix خود به نظر برسند.

وقتی صحبت از Galaxy S24 Ultra به میان می‌آید، باید دید که سازنده کره‌ای تا چه حد پردازش تصویر یکسانی را در فرآیند binning پیکسل انجام می‌دهد - حداقل در شرایط نوری ایده‌آل.


لنز فوق عریض گوشی های هوشمند پرچمدار

دوربین های فوق عریض چهار گوشی هوشمند برتر در تنظیمات نور فضای باز تفاوت چندانی ندارند. واضح است که تصاویر با زاویه بازتر با پیکسل 8 پرو و شیائومی 13 اولترا امکان پذیر است، اما با گلکسی اس 23 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس این امکان وجود ندارد.

در بررسی های گسترده ما، تلفن سامسونگ به طور مداوم مطابق با سلیقه ما عمل می کند، اما در سطح کیفی قابل توجهی کمتر از دوربین اصلی 200 MPix است. گلکسی اس 23 اولترا همچنین دارای مشکلات متعددی است، مانند شعله ور شدن لنز بسیار زیاد در نور کم، درجه وضوح بالا، یا عکس های خیلی روشن در تنظیمات نور پراکنده.

هنگام عکاسی در خارج از منزل در طول روز، آیفون 15 پرو مکس وضوح عالی و اطلاعات زیادی را ارائه می دهد، اگرچه عکس ها معمولاً (کمی) نوردهی بیش از حد دارند. همچنین واضح است که یک تمرکز نرم متمایز به زودی ایجاد می شود.

به طور کلی، انتخاب شخصی به احتمال زیاد تعیین می کند که کدام گوشی پرچمدار بهترین عکس ها را در این دسته ارائه می دهد. شیائومی 13 اولترا، مانند پیکسل 8 پرو، مناطق سایه را بیشتر از رقبا برجسته می کند و عکس های بسیار خنک تری از سوژه تولید می کند.

عکس های ماکرو از گوشی های پرچمدار

علاوه بر عکس‌های با زاویه دید عریض، دوربین‌های فوق عریض چهار گوشی هوشمند پرچم‌دار ما نیز می‌توانند برای سوژه‌های ماکرو استفاده شوند. هنگامی که سوژه به لنز دوربین اصلی نزدیک می شود، این امر به طور خودکار در خارج از جعبه رخ می دهد. این در استفاده روزمره بسیار رضایت بخش عمل می کند، به خصوص با گلکسی اس 23 اولترا، اما آیفون 15 پرو مکس واقعاً از این جنبه بدتر نیست. قابل توجه است که فاصله بین اجسام در مجاورت باید با Xiaomi 13 Ultra بیشتر از رقبا باشد. در نتیجه، عکس های آزمایشی ما در یک فاصله مشابه تار می شوند.

زوم عکس ها بر روی گوشی های پرچمدار

کیفیت عکس‌های بزرگ‌نمایی از چهار گوشی پرچم‌دار ما اساساً به فواصل کانونی بدون تلفات بومی بستگی دارد که تولیدکنندگان در تلفن‌های هوشمند خود پیاده‌سازی کرده‌اند (به یادداشت در عنصر مقایسه مراجعه کنید). تفاوت قابل توجهی بین Pixel 8 Pro و رقبا در سطوح زوم بالا وجود دارد. به نظر ما، گلکسی اس 23 اولترا معیار را فراتر از بزرگنمایی 10 برابری قرار می دهد، اگرچه گوشی هوشمند سامسونگ حتی در 100 برابر همچنان به کیفیت شگفت انگیز خوبی دست می یابد.

Xiaomi 13 Ultra و Apple iPhone 15 Pro Max هر دو نتایج قابل قبولی را تا بزرگنمایی 5 برابر ارائه می دهند، اما پس از آن، کیفیت محدود می شود - به خصوص برای تلفن شیائومی.

نتایج به‌دست‌آمده در طول روز تحت شرایط کم‌نور به تدریج افزایش می‌یابد. گرفتن عکس های زوم در شب در واقع با پیکسل 8 پرو غیرممکن است. اما با وجود تلاش‌های سامسونگ در این زمینه، رقابت واقعاً نمی‌تواند در نور کم بدرخشد.

دوربین های جلوی گوشی های هوشمند پرچمدار

شیائومی 13 اولترا بازنده بلامنازع این رده است. تصاویر سلفی پرچمدار شیائومی به طور مداوم بیش از حد نوردهی می شوند و فاقد کنتراست و وضوح هستند. علاوه بر این، ما فکر می‌کنیم که اگرچه سلفی‌های پیکسل 8 پرو بی‌نقص نیستند، اما همچنان نسبت به شیائومی 13 اولترا بسیار برتر هستند.

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین جلوی گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس احتمالا با ترجیح شخصی تعیین می شود. با وجود اینکه گوشی هوشمند اپل وضوح بیشتری دارد، رنگ پوست گوشی سامسونگ طبیعی تر از گوشی اپل است. به دلیل سرخ شدن کم رنگ ناشی از آیفون 15 پرو مکس، پوست ناهموار به نظر می رسد. به اندازه گلکسی اس 23 اولترا در تاریکی، خطوط را نرم نمی کند، اما زمانی که درخواست های کاربر در مقابل دوربین نادیده گرفته می شود و چهره برای مدت کوتاهی از طریق صفحه نمایش روشن می شود، مزیت بیشتری پیدا می کند. تمام تلفن های همراه دیگر "فلاش" خود را خاموش و تاریک هستند.

نرم افزار تلفن های همراه پرچمدار

نرم افزار دوربین Galaxy S23 Ultra که بر روی One UI نسخه 6 اجرا می شود، بالاترین سطح گزینه های بهینه سازی و تنظیمات فردی را ارائه می دهد. در کنار حالت Pro، پرچمدار سامسونگ دارای یک دستیار دوربین اختصاصی است و همچنین دارای یک حالت Pro برای عکس های RAW است. Xiaomi 13 Ultra به کاربران اجازه می دهد تا تنظیمات گسترده ای را در پارامترهای فردی انجام دهند و MIUI 14 طیف گسترده ای از حالت های عکاسی را در خود جای داده است.

Google Pixel 8 Pro دارای یک حالت Pro اضافی است که به کاربران امکان می دهد برخی از پارامترها را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنند. برنامه دوربین گوگل، به طور کلی، گزینه های تنظیمات کمتری را در مقایسه با سامسونگ یا شیائومی ارائه می دهد. اپل در حالی که حالت Pro را در نرم افزار خود پیاده سازی نمی کند، امکان تنظیم برخی پارامترها را در حالت عکس فراهم می کند و امکان استفاده از وضوح کامل سنسور را فراهم می کند. هر سه پرچمدار اندرویدی می‌توانند از رزولوشن اصلی حسگر تصویر، علاوه بر پیکسل‌بندی استفاده کنند.

حکم تست دوربین گوشی های پرچمدار

تعیین بهترین تلفن در این مقایسه به ترجیحات شخصی در مورد لنزهای فردی بستگی دارد. در حالی که Xiaomi 13 Ultra دارای اشکالات قابل توجهی در بخش دوربین جلو است، پرچمدار سازنده چینی در غیر این صورت عملکرد تحسین برانگیزی دارد. زمان انتشار شاتر کوتاه آن، در مقایسه با رقبا، در کنار کیفیت عکس چشمگیر به جذابیت آن می افزاید. Xiaomi 13 Ultra به عنوان یک تلفن دوربین عالی برجسته است، به ویژه برای کسانی که کمتر به قابلیت های سلفی توجه دارند.

در طول تست دوربین ما، سامسونگ یک بار دیگر مانند سال گذشته توانایی خود را در بهبود چشمگیر الگوریتم های دوربین داخلی خود نشان داد. بهبودهای قابل توجهی نه تنها در حالت 50 مگاپیکسلی، بلکه در استفاده استاندارد از باینینگ پیکسلی 16 به 1 در سراسر آزمایش مقایسه ما مشاهده شد. برخلاف رقبا، Galaxy S23 Ultra نقاط ضعف واقعی کمی را نشان می دهد و به طور مداوم نتایج قابل اعتمادی ارائه می دهد. با این حال، شایان ذکر است که افرادی که از فوکوس نرم طبیعی قدردانی می‌کنند ممکن است هنگام عکس‌برداری با Galaxy S23 Ultra رضایت یکسانی نداشته باشند.

دوربین های پرچمداران فعلی از نظر کیفیت تقریباً برابر هستند و تفاوت ها اغلب در تفاوت های ظریف نهفته است.

پرچمدار اپل تقریباً در تمام لنزها عکس های چشمگیری ارائه می دهد اما سؤالاتی را در مورد دوربین اصلی خود ایجاد می کند. در حالی که آیفون 15 پرو مکس به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند در مقایسه ما برای عکاسی در نور کم متمایز است، عملکرد آن در نور روز به طور مداوم قانع کننده نیست. از نظر سفارشی‌سازی نرم‌افزار، Galaxy S23 Ultra یا Xiaomi 13 Ultra ارزش بیشتری نسبت به پول دارند.

گوگل با Pixel 8 Pro خود، به خصوص با توجه به قیمت آن، تنظیمات دوربین عالی را ارائه می دهد. کسانی که در استفاده روزانه خود به شدت به لنزهای زوم متکی هستند، ممکن است تلفن Google را کمتر رضایت بخش بدانند. با این وجود، با یکی از بهترین دوربین های اصلی بازار، یک دوربین همه جانبه قوی باقی می ماند.

آیا گوشی هوشمند مناسب خود را پیدا نکرده اید؟ اما هنوز به دنبال دوربین گوشی خوب هستید؟ سپس باید به لیست بهترین دوربین گوشی های هوشمند ما نگاهی بیندازید - در اینجا می توانید لیستی از 10 بهترین دوربین تلفن همراه را که به طور منظم به روز می شود را از بررسی های ما پیدا کنید.

همچنین می توانید مقاله بهترین گجت های سال 2023 را بخوانید.

قیمت ها در زمان تست

Samsung Galaxy S23 Ultra برای کوچکترین نسخه ذخیره سازی 1199 دلار قیمت دارد که مستقیماً از فروشگاه سامسونگ در دسترس است. با این حال، اغلب می توان آن را با قیمت های پایین تر در پلتفرم هایی مانند آمازون و سایر خرده فروشان آنلاین یافت.

آیفون 15 پرو مکس را می توان مستقیماً از اپل با قیمت هایی از 1199 دلار خریداری کرد.

Pixel 8 Pro به‌طور مستقیم در تمام انواع رنگ‌ها و فضای ذخیره‌سازی از گوگل در دسترس است.

برچسب ها راهنمای خرید ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
ایساتیس ژورنال مرجع اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی‌ تخصصی محصولات الکترونیک، ویدیو و مشخصات فنی و مقایسه موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و خودرو
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 473
  • بازدید ماه : 1383
  • بازدید سال : 1464
  • بازدید کلی : 1619
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه