loading...

مجله تکنولوژی |اخبار و تکنولوژی های روز دنیا

بازار بیش از حد اشباع تلفن های اندرویدی، وان پلاس در چند سال اخیر گوشی های پرچمدار خود را با جدیدترین و قدرتمندترین تراشه ها عرضه کرده است.

بازدید : 46
سه شنبه 26 دی 1402 زمان : 23:31

پرنده اولی کرم را می گیرد. با ترجمه این ضرب المثل در زمینه بازار بیش از حد اشباع تلفن های اندرویدی، وان پلاس در چند سال اخیر گوشی های پرچمدار خود را با جدیدترین و قدرتمندترین تراشه ها عرضه کرده است. تاریخ عرضه به طور مداوم هر سال پیشرفت کرده است و OnePlus 12 در ماه دسامبر در چین عرضه شد. OnePlus 12 با عرضه جهانی خود در 23 ژانویه (حدود یک ماه زودتر از سال گذشته) یک گزینه وسوسه انگیز با ارتقاء سخت افزاری خواهد بود - مانند 24 گیگابایت رم، تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 3 و مجموعه ای کاملاً جدید از دوربین ها.

اما علیرغم ارتقاءها، هنوز هم برای OnePlus 11 کشش قوی احساس می‌کنم - تلفنی که در بیشتر سال‌های 2023 به آن چسبیده‌ام و همچنان به هر کسی که می‌خواهد یک تجربه پرچمدار OnePlus را بدون سوزاندن انبوهی پول نقد داشته باشد، توصیه می‌کنم. OnePlus 11، علیرغم یک سال قدمت، دارای عناصر زیادی است که آن را در مقابل سایر پرچمداران یا نیمه پرچمداران در سال 2024 به گزینه ای شایسته و با ارزش تبدیل می کند. در اینجا مهمترین دلایل من برای این احساس وجود دارد.

همچنین میتوانید مقاله راهنمای خرید هولدر موبایل را مطالعه کنید.

ارگونومی حرفه ای

از میان بسیاری از تلفن‌هایی که در سال 2023 استفاده کردم، OnePlus 11 یکی از ساده‌ترین گوشی‌ها برای کار است. OnePlus به طراحی خیره‌کننده‌ای دست یافت و نگه داشتن یا استفاده مداوم از تلفن برای ساعت‌های طولانی احساس سختی یا چالشی نمی‌کند. این موضوع با وجود نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی OnePlus 11 که یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های اندرویدی است، صادق است. در حالی که اندازه صفحه نمایش آن با Samsung Galaxy S23 Ultra و iPhone 15 Pro Max قابل مقایسه است، OnePlus 11 بسیار راحت تر است.

افتخار سهولت در کار با طراحی آن است، با لبه های مخروطی که به طور قابل توجهی نازک تر از وسط گوشی است. منحنی‌های پشت به من اعتماد به نفس می‌دهند (و من باید همین کار را برای همه افرادی که دست‌های متوسط دارند انجام دهم) برای نگه داشتن و استفاده از تلفن بدون نیاز به احساس نیاز به درگیر کردن دست دیگر، به من می‌دهد.

ارگونومی حرفه ای

OnePlus 11 را نمی توان سبک وزن نامید - مگر اینکه با تلفن هایی که صفحه نمایش های مشابهی دارند مقایسه شود. وزن آن 205 گرم (حدود 7.23 اونس) است و وزن آن را به راحتی در کف دست خود احساس می کنید، به خصوص وقتی از یک تلفن سبک وزن مانند iPhone mini یا یک گوشی مدرن موتورولا حرکت می کنید. چیزی که در این گوشی‌ها گم می‌شود، پشت شیشه‌ای یا همان ابعاد گسترده وان پلاس 11 است.

در حالی که مایه تاسف است که صفحه‌نمایش‌های بزرگ و مواد درجه یک گوشی‌ها را سنگین‌تر می‌کنند، OnePlus 11 با ارگونومی ستودنی و سهولت در استفاده احساس برازندگی دارد. متأسفانه، با OnePlus 12، ممکن است این موارد از بین بروند زیرا این شرکت ظرفیت باتری را افزایش داده و سیستم دوربین را ارتقا داده است و باریکی را به خطر می اندازد.

پردازنده، رم و شارژ سریع فوق العاده

روان بودن و سرعت از ویژگی های پرچمداران OnePlus برای چندین نسل گذشته بوده است. این مفهوم هم از سخت افزار و هم از نرم افزار ناشی می شود. اگرچه گوشی‌های پرچم‌دار OnePlus - پس از انتقال به چیزی که اکنون به شدت تحت تأثیر ColorOS OPPO است - به اندازه مدل‌های قدیمی‌تر که از OxygenOS اصلی استفاده می‌کنند، احساس شادی نمی‌کنند، سخت‌افزار آن‌ها همچنان درجه یک است.

به عنوان مثال، وان پلاس 11 با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شود. علیرغم اینکه به اندازه اسنپدراگون 8 نسل 3 جدیدتر که وان پلاس 12 را هدایت می کند قدرتمند نیست، 8 نسل 2 همچنان قدرت زیادی دارد و می تواند به راحتی کارهای سخت از جمله بازی های سطح بالا را انجام دهد.

مزایای آشکاری برای انتخاب یک چیپست جدیدتر وجود دارد، اما خطرات بهینه سازی ناکافی و عملکرد حرارتی ضعیف در ماه های اولیه تولید وجود دارد. اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای یک CPU با سرعت کلاک بالاتر در میان هسته‌ها است که می‌توان انتظار داشت قدرت بیشتری ارائه کند. کوالکام همچنین اصرار دارد که این تراشه 20 درصد از مصرف انرژی بیشتری برخوردار است در حالی که نوید عملکرد واحد گرافیکی 25 درصدی بهتر را می دهد.

نمایشگر جلوی خود را نمیگیرد

با این حال، اگر یک گوشی با تراشه قدیمی‌تر - در این مورد OnePlus 11 - برای نبرد رقابتی بنچمارک‌های مصنوعی در برابر نسل جدیدتر، مثلا OnePlus 12، قرار نگیرد، افزایش عملکرد عظیمی را احساس نخواهید کرد. Snapdragon 8 Gen 2 که در حال حاضر بیش از یک سال در حال تولید است، از مقیاس اقتصادی نیز بهره می برد و اکنون برای برندها ارزان تر خواهد بود، که باید به قیمت پایین تر تلفن ها نسبت به سال گذشته ترجمه شود - یا دستگاه های زیر پرچمدار با قدرت چیپست های نسل قدیمی

همجنین میتوانید مقاله بهترین گجت های سال 2023 را مطالعه کنید.

علاوه بر چیپست قوی، OnePlus 11 دارای حداکثر 16 گیگابایت رم است که به راحتی ده ها برنامه را اجرا می کند. نسخه 256 گیگابایتی OnePlus 11 که مکمل رم عظیم است، از فناوری ذخیره سازی سریعتر UFS 4.0 استفاده می کند.

علاوه بر پشتیبانی قوی از سخت افزار، وان پلاس 11 دارای شارژ سریع سیمی 80 واتی است که در حدود 30 دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ می کند. وصل کردن تلفن حتی برای چند دقیقه می‌تواند انرژی کافی برای دوام تلفن برای چند ساعت تامین کند - ویژگی که بی‌رقیب باقی می‌ماند، به‌ویژه زمانی که گزینه‌های خود را به بازار تلفن ایالات متحده محدود کنیم.

دلم برای سهولت شارژ بی سیم تلفنم تنگ شده است – به خصوص با شارژر بی سیم سریع اختصاصی 50 واتی OnePlus که با OnePlus 10 Pro سازگار بود. اما اگر شارژ بی سیم در لیست ویژگی های ضروری شما نیست، این یک مشکل کمتر است.

نمایشگر جلوی خود را نمی گیرد

OnePlus 11 از صفحه نمایش AMOLED سامسونگ با فناوری LTPO3 استفاده می کند. این بدان معناست که در حالی که از حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند، صفحه نمایش می تواند به طور فعال به نرخ تازه سازی پایین تری برای همگام سازی با محتویات آن سوئیچ کند، که به طور موثر به صرفه جویی در باتری کمک می کند. این نمایشگر از وضوح تصویر Quad HD+ (1440 x 3216 پیکسل) پشتیبانی می کند. بنابراین، اگر از تماشای محتوای با کیفیت بالاتر لذت می برید یا عناصر بصری واضح را ترجیح می دهید، وضوح بالاتر یک امتیاز مثبت است. اگر لزوماً آن را به عنوان یک امتیاز نمی بینید، می توانید آن را تا 1080p کاهش دهید و مقداری از باتری را ذخیره کنید.

صفحه نمایش حرفه ای

چیزی که واقعاً نمایشگر OnePlus 11 را برای من هیجان‌انگیز می‌کند، پشتیبانی از Dolby Vision است، به‌ویژه که افراد مستقر از قبیله‌های سامسونگ و گوگل فاقد آن هستند. این بدان معناست که محتوای ویدیویی ضبط شده با Dolby Vision روشن تر و متضادتر از سری Galaxy S23 یا Pixel 8 به نظر می رسد. به طور طبیعی، گوشی های ارزان قیمت این برندها نیز شانسی ندارند.

OnePlus از نظر روشنایی صفحه نمایش با OnePlus 12 گام های بزرگی برداشته است و ادعا می کند تا 1600 نیت روشنایی در حالت دستی و حداکثر 4500 نیت روشنایی (در مقایسه با 800 nits و 1300 nits در OnePlus 11). در حالی که OnePlus 12 در سناریوهای روشن یا فضای باز از مزیت مناسب برخوردار است، OnePlus 11 نیز دقیقاً عقب نیست. تحت نورپردازی داخلی یا بدون نور مستقیم خورشید، به سختی می توانید OnePlus 11 را به هیچ وجه کمبود پیدا کنید. مهمتر از همه، هر دو گوشی از طیف رنگی مشابهی پشتیبانی می کنند، به این معنی که OnePlus 11 را به طور غیرعادی خسته کننده نخواهید دید، به خصوص با روشنایی خودکار.

در نهایت، در حالی که استفاده از لبه‌های نمایشگر منحنی قابل بحث است - و مارک‌هایی مانند اپل و سامسونگ معمولاً از آنها دوری می‌کنند، وان پلاس 11 از آنها استقبال می‌کند - و من آن را دوست دارم. لبه های منحنی به ویژه هنگام استفاده از حرکات ناوبری یا اسکرول کردن صفحه به پایین مفید هستند. اما از جنبه منفی، نصب و راه اندازی محافظ های صفحه سازگار با لبه های خمیده دشوار است، در حالی که صفحه های منحنی بدون پوشش احتمالاً بیشتر مستعد شکستن هستند.

هپتیک هایی که نمی توانم از آنها سیر شوم

تلفن‌های اندرویدی در پاسخ‌های لمسی بسیار عقب مانده‌اند و همان ظرافت آیفون را ندارند - ارتعاش‌های کوچکی که هنگام انجام یک حرکت یا ضربه زدن روی یک دکمه احساس می‌کنید. با این حال، OnePlus به طرز چشمگیری نزدیک شده است و در برخی حرکات، حتی بهتر از آیفون ها است. بخشی از این را می توان به یک موتور ارتعاشی تصفیه شده در داخل OnePlus 11، که شرکت آن را موتور لرزش Bionic می نامد، اعتبار بخشید.

پردازنده رم و شارژ سریع
OnePlus ادعا می کند که قوی ترین موتور لرزش در هر تلفن اندرویدی است و از معیارهای مختلفی از قدرت و چابکی برای پشتیبانی از دقت آن استفاده می کند. به‌جای بازخورد ارتعاشی عمومی برای هر عمل، لمسی‌ها در OnePlus 11 با ژست هماهنگ می‌شوند - مانند تایپ کردن، تغییر روشنایی یا صدا، پیمایش و غیره. برای بازی‌های محبوب مانند PUBG Mobile، بازخورد لمسی به این صورت است. همچنین با اقداماتی مانند شلیک اسلحه، رانندگی وسیله نقلیه و غیره مرتبط است تا نحوه تعامل شما با آنها را بهبود بخشد.

حرکات سریع و دقیق توسط یک ویژگی نرم افزاری به نام O-Haptics کنترل می شود که توسط OnePlus و شرکت مادرش Oppo به اشتراک گذاشته شده است. تحت این تنظیمات، تنظیمات زیادی برای تغییر شدت لرزش پیدا می‌کنید و بین لرزش واضح و صاف انتخاب می‌کنید تا آن را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. در حالی که احساس ارتعاش فقط با خواندن در مورد آن دشوار است، این ویدیو از تصاویر برای سناریوهای مختلف استفاده برای تجسم ارتعاشات استفاده می کند.

حتی از آنجایی که سایر تلفن‌ها، مانند OnePlus 11R موجود و OnePlus 12R مورد انتظار، با سخت‌افزار قابل مقایسه با OnePlus 11 عرضه می‌شوند، اصلاحات جزئی مانند این باعث می‌شود که آن را مانند یک گوشی برتر احساس کنید.

حتی در سال 2024، OnePlus 11 هنوز آن را دارد

در حالی که من برای OnePlus 11 ستایش کرده ام، نمی توان انکار کرد که OnePlus 12 تقریباً از همه نظر بهتر است. این چیپست بهتری دارد، بار دیگر از شارژ بی‌سیم فوق‌سریع استقبال می‌کند و صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای روشن دارد. علاوه بر افزایش‌های قابل مشاهده، OnePlus 12 در مورد مقاومت در برابر آب نیز کمی بهتر می‌شود. اما در عین حال، OnePlus 12 همچنین چند میلی متر ضخامت می‌یابد زیرا باتری بزرگ‌تری را در خود جای می‌دهد در حالی که وزن آن نیز کمی سنگین‌تر است.

علیرغم پیشرفت هایی که OnePlus 12 در جدول به ارمغان می آورد، من OnePlus 11 را به یک دلیل اصلی توصیه می کنم - ارزشی که برای قیمت پایین ارائه می دهد. در حال حاضر، نسخه پایه OnePlus 11 با قیمت 100 دلار کمتر از قیمت اولیه 700 دلاری آن در فروشگاه آنلاین این شرکت موجود است. با این حال، گزینه وسوسه انگیزتر، گزینه ای با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که فقط 630 دلار ذکر شده است.

بهبودهای OnePlus 12 بدون شک وسوسه انگیز هستند، اما باید به این واقعیت توجه داشته باشید که قیمت بالاتری دریافت خواهند کرد. نسخه 256 گیگابایتی وان پلاس 11 در ابتدا با قیمت 800 دلار روانه بازار شد و قیمت وان پلاس 12 ممکن است افزایش بیشتری داشته باشد. گزینه های شما برای گوشی های حدود 650 دلار محدود نیست، اما OnePlus 11 ترکیبی هیجان انگیز از عملکرد درخشان، شارژ سیمی فوق سریع، باتری بهینه شده و نرم افزاری را ارائه می دهد که دارای عناصر خوب و بد است.

در نهایت، در حالی که OnePlus 12R آینده - به احتمال زیاد OnePlus Ace 3 تغییر یافته ای است که در اوایل ماه جاری در چین عرضه شد - ممکن است شما را با بسته ای مشابه وسوسه کند، یکی از جنبه هایی که هنوز OnePlus 11 را به مزیت نگاه می کند، دوربین تنظیم شده Hasselblad با بهتر است. سنسورهای تله فوتو و فوق عریض اما، اگر دنبال کردن یک گوشی جدید مستلزم جستجوی همان ویژگی‌های «قاتل پرچم‌دار» است که وان‌پلاس زمانی آن را معرفی می‌کرد، وان پلاس 11 انتخاب بهتری نسبت به هر گوشی دیگری در مجموعه فعلی این شرکت است.

منبع:دیجیتال ترندز

پرنده اولی کرم را می گیرد. با ترجمه این ضرب المثل در زمینه بازار بیش از حد اشباع تلفن های اندرویدی، وان پلاس در چند سال اخیر گوشی های پرچمدار خود را با جدیدترین و قدرتمندترین تراشه ها عرضه کرده است. تاریخ عرضه به طور مداوم هر سال پیشرفت کرده است و OnePlus 12 در ماه دسامبر در چین عرضه شد. OnePlus 12 با عرضه جهانی خود در 23 ژانویه (حدود یک ماه زودتر از سال گذشته) یک گزینه وسوسه انگیز با ارتقاء سخت افزاری خواهد بود - مانند 24 گیگابایت رم، تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 3 و مجموعه ای کاملاً جدید از دوربین ها.

اما علیرغم ارتقاءها، هنوز هم برای OnePlus 11 کشش قوی احساس می‌کنم - تلفنی که در بیشتر سال‌های 2023 به آن چسبیده‌ام و همچنان به هر کسی که می‌خواهد یک تجربه پرچمدار OnePlus را بدون سوزاندن انبوهی پول نقد داشته باشد، توصیه می‌کنم. OnePlus 11، علیرغم یک سال قدمت، دارای عناصر زیادی است که آن را در مقابل سایر پرچمداران یا نیمه پرچمداران در سال 2024 به گزینه ای شایسته و با ارزش تبدیل می کند. در اینجا مهمترین دلایل من برای این احساس وجود دارد.

همچنین میتوانید مقاله راهنمای خرید هولدر موبایل را مطالعه کنید.

ارگونومی حرفه ای

از میان بسیاری از تلفن‌هایی که در سال 2023 استفاده کردم، OnePlus 11 یکی از ساده‌ترین گوشی‌ها برای کار است. OnePlus به طراحی خیره‌کننده‌ای دست یافت و نگه داشتن یا استفاده مداوم از تلفن برای ساعت‌های طولانی احساس سختی یا چالشی نمی‌کند. این موضوع با وجود نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی OnePlus 11 که یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های اندرویدی است، صادق است. در حالی که اندازه صفحه نمایش آن با Samsung Galaxy S23 Ultra و iPhone 15 Pro Max قابل مقایسه است، OnePlus 11 بسیار راحت تر است.

افتخار سهولت در کار با طراحی آن است، با لبه های مخروطی که به طور قابل توجهی نازک تر از وسط گوشی است. منحنی‌های پشت به من اعتماد به نفس می‌دهند (و من باید همین کار را برای همه افرادی که دست‌های متوسط دارند انجام دهم) برای نگه داشتن و استفاده از تلفن بدون نیاز به احساس نیاز به درگیر کردن دست دیگر، به من می‌دهد.

ارگونومی حرفه ای

OnePlus 11 را نمی توان سبک وزن نامید - مگر اینکه با تلفن هایی که صفحه نمایش های مشابهی دارند مقایسه شود. وزن آن 205 گرم (حدود 7.23 اونس) است و وزن آن را به راحتی در کف دست خود احساس می کنید، به خصوص وقتی از یک تلفن سبک وزن مانند iPhone mini یا یک گوشی مدرن موتورولا حرکت می کنید. چیزی که در این گوشی‌ها گم می‌شود، پشت شیشه‌ای یا همان ابعاد گسترده وان پلاس 11 است.

در حالی که مایه تاسف است که صفحه‌نمایش‌های بزرگ و مواد درجه یک گوشی‌ها را سنگین‌تر می‌کنند، OnePlus 11 با ارگونومی ستودنی و سهولت در استفاده احساس برازندگی دارد. متأسفانه، با OnePlus 12، ممکن است این موارد از بین بروند زیرا این شرکت ظرفیت باتری را افزایش داده و سیستم دوربین را ارتقا داده است و باریکی را به خطر می اندازد.

پردازنده، رم و شارژ سریع فوق العاده

روان بودن و سرعت از ویژگی های پرچمداران OnePlus برای چندین نسل گذشته بوده است. این مفهوم هم از سخت افزار و هم از نرم افزار ناشی می شود. اگرچه گوشی‌های پرچم‌دار OnePlus - پس از انتقال به چیزی که اکنون به شدت تحت تأثیر ColorOS OPPO است - به اندازه مدل‌های قدیمی‌تر که از OxygenOS اصلی استفاده می‌کنند، احساس شادی نمی‌کنند، سخت‌افزار آن‌ها همچنان درجه یک است.

به عنوان مثال، وان پلاس 11 با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شود. علیرغم اینکه به اندازه اسنپدراگون 8 نسل 3 جدیدتر که وان پلاس 12 را هدایت می کند قدرتمند نیست، 8 نسل 2 همچنان قدرت زیادی دارد و می تواند به راحتی کارهای سخت از جمله بازی های سطح بالا را انجام دهد.

مزایای آشکاری برای انتخاب یک چیپست جدیدتر وجود دارد، اما خطرات بهینه سازی ناکافی و عملکرد حرارتی ضعیف در ماه های اولیه تولید وجود دارد. اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای یک CPU با سرعت کلاک بالاتر در میان هسته‌ها است که می‌توان انتظار داشت قدرت بیشتری ارائه کند. کوالکام همچنین اصرار دارد که این تراشه 20 درصد از مصرف انرژی بیشتری برخوردار است در حالی که نوید عملکرد واحد گرافیکی 25 درصدی بهتر را می دهد.

نمایشگر جلوی خود را نمیگیرد

با این حال، اگر یک گوشی با تراشه قدیمی‌تر - در این مورد OnePlus 11 - برای نبرد رقابتی بنچمارک‌های مصنوعی در برابر نسل جدیدتر، مثلا OnePlus 12، قرار نگیرد، افزایش عملکرد عظیمی را احساس نخواهید کرد. Snapdragon 8 Gen 2 که در حال حاضر بیش از یک سال در حال تولید است، از مقیاس اقتصادی نیز بهره می برد و اکنون برای برندها ارزان تر خواهد بود، که باید به قیمت پایین تر تلفن ها نسبت به سال گذشته ترجمه شود - یا دستگاه های زیر پرچمدار با قدرت چیپست های نسل قدیمی

همجنین میتوانید مقاله بهترین گجت های سال 2023 را مطالعه کنید.

علاوه بر چیپست قوی، OnePlus 11 دارای حداکثر 16 گیگابایت رم است که به راحتی ده ها برنامه را اجرا می کند. نسخه 256 گیگابایتی OnePlus 11 که مکمل رم عظیم است، از فناوری ذخیره سازی سریعتر UFS 4.0 استفاده می کند.

علاوه بر پشتیبانی قوی از سخت افزار، وان پلاس 11 دارای شارژ سریع سیمی 80 واتی است که در حدود 30 دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ می کند. وصل کردن تلفن حتی برای چند دقیقه می‌تواند انرژی کافی برای دوام تلفن برای چند ساعت تامین کند - ویژگی که بی‌رقیب باقی می‌ماند، به‌ویژه زمانی که گزینه‌های خود را به بازار تلفن ایالات متحده محدود کنیم.

دلم برای سهولت شارژ بی سیم تلفنم تنگ شده است – به خصوص با شارژر بی سیم سریع اختصاصی 50 واتی OnePlus که با OnePlus 10 Pro سازگار بود. اما اگر شارژ بی سیم در لیست ویژگی های ضروری شما نیست، این یک مشکل کمتر است.

نمایشگر جلوی خود را نمی گیرد

OnePlus 11 از صفحه نمایش AMOLED سامسونگ با فناوری LTPO3 استفاده می کند. این بدان معناست که در حالی که از حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند، صفحه نمایش می تواند به طور فعال به نرخ تازه سازی پایین تری برای همگام سازی با محتویات آن سوئیچ کند، که به طور موثر به صرفه جویی در باتری کمک می کند. این نمایشگر از وضوح تصویر Quad HD+ (1440 x 3216 پیکسل) پشتیبانی می کند. بنابراین، اگر از تماشای محتوای با کیفیت بالاتر لذت می برید یا عناصر بصری واضح را ترجیح می دهید، وضوح بالاتر یک امتیاز مثبت است. اگر لزوماً آن را به عنوان یک امتیاز نمی بینید، می توانید آن را تا 1080p کاهش دهید و مقداری از باتری را ذخیره کنید.

صفحه نمایش حرفه ای

چیزی که واقعاً نمایشگر OnePlus 11 را برای من هیجان‌انگیز می‌کند، پشتیبانی از Dolby Vision است، به‌ویژه که افراد مستقر از قبیله‌های سامسونگ و گوگل فاقد آن هستند. این بدان معناست که محتوای ویدیویی ضبط شده با Dolby Vision روشن تر و متضادتر از سری Galaxy S23 یا Pixel 8 به نظر می رسد. به طور طبیعی، گوشی های ارزان قیمت این برندها نیز شانسی ندارند.

OnePlus از نظر روشنایی صفحه نمایش با OnePlus 12 گام های بزرگی برداشته است و ادعا می کند تا 1600 نیت روشنایی در حالت دستی و حداکثر 4500 نیت روشنایی (در مقایسه با 800 nits و 1300 nits در OnePlus 11). در حالی که OnePlus 12 در سناریوهای روشن یا فضای باز از مزیت مناسب برخوردار است، OnePlus 11 نیز دقیقاً عقب نیست. تحت نورپردازی داخلی یا بدون نور مستقیم خورشید، به سختی می توانید OnePlus 11 را به هیچ وجه کمبود پیدا کنید. مهمتر از همه، هر دو گوشی از طیف رنگی مشابهی پشتیبانی می کنند، به این معنی که OnePlus 11 را به طور غیرعادی خسته کننده نخواهید دید، به خصوص با روشنایی خودکار.

در نهایت، در حالی که استفاده از لبه‌های نمایشگر منحنی قابل بحث است - و مارک‌هایی مانند اپل و سامسونگ معمولاً از آنها دوری می‌کنند، وان پلاس 11 از آنها استقبال می‌کند - و من آن را دوست دارم. لبه های منحنی به ویژه هنگام استفاده از حرکات ناوبری یا اسکرول کردن صفحه به پایین مفید هستند. اما از جنبه منفی، نصب و راه اندازی محافظ های صفحه سازگار با لبه های خمیده دشوار است، در حالی که صفحه های منحنی بدون پوشش احتمالاً بیشتر مستعد شکستن هستند.

هپتیک هایی که نمی توانم از آنها سیر شوم

تلفن‌های اندرویدی در پاسخ‌های لمسی بسیار عقب مانده‌اند و همان ظرافت آیفون را ندارند - ارتعاش‌های کوچکی که هنگام انجام یک حرکت یا ضربه زدن روی یک دکمه احساس می‌کنید. با این حال، OnePlus به طرز چشمگیری نزدیک شده است و در برخی حرکات، حتی بهتر از آیفون ها است. بخشی از این را می توان به یک موتور ارتعاشی تصفیه شده در داخل OnePlus 11، که شرکت آن را موتور لرزش Bionic می نامد، اعتبار بخشید.

پردازنده رم و شارژ سریع
OnePlus ادعا می کند که قوی ترین موتور لرزش در هر تلفن اندرویدی است و از معیارهای مختلفی از قدرت و چابکی برای پشتیبانی از دقت آن استفاده می کند. به‌جای بازخورد ارتعاشی عمومی برای هر عمل، لمسی‌ها در OnePlus 11 با ژست هماهنگ می‌شوند - مانند تایپ کردن، تغییر روشنایی یا صدا، پیمایش و غیره. برای بازی‌های محبوب مانند PUBG Mobile، بازخورد لمسی به این صورت است. همچنین با اقداماتی مانند شلیک اسلحه، رانندگی وسیله نقلیه و غیره مرتبط است تا نحوه تعامل شما با آنها را بهبود بخشد.

حرکات سریع و دقیق توسط یک ویژگی نرم افزاری به نام O-Haptics کنترل می شود که توسط OnePlus و شرکت مادرش Oppo به اشتراک گذاشته شده است. تحت این تنظیمات، تنظیمات زیادی برای تغییر شدت لرزش پیدا می‌کنید و بین لرزش واضح و صاف انتخاب می‌کنید تا آن را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. در حالی که احساس ارتعاش فقط با خواندن در مورد آن دشوار است، این ویدیو از تصاویر برای سناریوهای مختلف استفاده برای تجسم ارتعاشات استفاده می کند.

حتی از آنجایی که سایر تلفن‌ها، مانند OnePlus 11R موجود و OnePlus 12R مورد انتظار، با سخت‌افزار قابل مقایسه با OnePlus 11 عرضه می‌شوند، اصلاحات جزئی مانند این باعث می‌شود که آن را مانند یک گوشی برتر احساس کنید.

حتی در سال 2024، OnePlus 11 هنوز آن را دارد

در حالی که من برای OnePlus 11 ستایش کرده ام، نمی توان انکار کرد که OnePlus 12 تقریباً از همه نظر بهتر است. این چیپست بهتری دارد، بار دیگر از شارژ بی‌سیم فوق‌سریع استقبال می‌کند و صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای روشن دارد. علاوه بر افزایش‌های قابل مشاهده، OnePlus 12 در مورد مقاومت در برابر آب نیز کمی بهتر می‌شود. اما در عین حال، OnePlus 12 همچنین چند میلی متر ضخامت می‌یابد زیرا باتری بزرگ‌تری را در خود جای می‌دهد در حالی که وزن آن نیز کمی سنگین‌تر است.

علیرغم پیشرفت هایی که OnePlus 12 در جدول به ارمغان می آورد، من OnePlus 11 را به یک دلیل اصلی توصیه می کنم - ارزشی که برای قیمت پایین ارائه می دهد. در حال حاضر، نسخه پایه OnePlus 11 با قیمت 100 دلار کمتر از قیمت اولیه 700 دلاری آن در فروشگاه آنلاین این شرکت موجود است. با این حال، گزینه وسوسه انگیزتر، گزینه ای با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که فقط 630 دلار ذکر شده است.

بهبودهای OnePlus 12 بدون شک وسوسه انگیز هستند، اما باید به این واقعیت توجه داشته باشید که قیمت بالاتری دریافت خواهند کرد. نسخه 256 گیگابایتی وان پلاس 11 در ابتدا با قیمت 800 دلار روانه بازار شد و قیمت وان پلاس 12 ممکن است افزایش بیشتری داشته باشد. گزینه های شما برای گوشی های حدود 650 دلار محدود نیست، اما OnePlus 11 ترکیبی هیجان انگیز از عملکرد درخشان، شارژ سیمی فوق سریع، باتری بهینه شده و نرم افزاری را ارائه می دهد که دارای عناصر خوب و بد است.

در نهایت، در حالی که OnePlus 12R آینده - به احتمال زیاد OnePlus Ace 3 تغییر یافته ای است که در اوایل ماه جاری در چین عرضه شد - ممکن است شما را با بسته ای مشابه وسوسه کند، یکی از جنبه هایی که هنوز OnePlus 11 را به مزیت نگاه می کند، دوربین تنظیم شده Hasselblad با بهتر است. سنسورهای تله فوتو و فوق عریض اما، اگر دنبال کردن یک گوشی جدید مستلزم جستجوی همان ویژگی‌های «قاتل پرچم‌دار» است که وان‌پلاس زمانی آن را معرفی می‌کرد، وان پلاس 11 انتخاب بهتری نسبت به هر گوشی دیگری در مجموعه فعلی این شرکت است.

منبع:دیجیتال ترندز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
ایساتیس ژورنال مرجع اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی‌ تخصصی محصولات الکترونیک، ویدیو و مشخصات فنی و مقایسه موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و خودرو
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 481
  • بازدید ماه : 1391
  • بازدید سال : 1472
  • بازدید کلی : 1627
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه